فرش گرد،کناره،پادری

فرش کناره

در دکوراسیون خانه های ایرانی، فرش کناره یکی از پرکاربردترین انواع فرش ماشینی است. فرش کناره که عرض کم و طول بلندی دارد، برای استفاده در ورودی خانه و راهروها بسیار مناسب است و باعث می شود ظاهر خشک و بی روح راه پله و ورودی خانه به فضایی گرم و پذیرا تبدیل شود. به ویژه استفاده از فرش کناره برای پوشاندن راه پله های قدیمی و آسیب دیده می تواند تاثیر زیادی در دلپذیر کردن فضای خانه داشته باشد.
طرح و نقش به کار رفته در فرش کناره ماشینی تنوع زیادی دارد و انواع فرش کناره با طرح های فانتزی و کلاسیک در بازار تولید و عرضه می شوند. انواعفرش کناره کلاسیک و سنتی به صورت 500 شانه، 700 شانه، 1000 شانه و 1200 شانه در بازار موجود هستند. طول و عرض هایی که در بافت فرش کناره به کار می روند، متفاوت هستند و شما می توانید بر اساس متراژ فضایی که تصمیم دارید از فرش کناره در آن استفاده کنید، اندازه و سایز موردنظر را خریداری کنید. البته امکان سفارش فرش کناره با عرض و طول موردنظر شما هم امکان پذیر است. عرض فرش کناره از 30 سانتی متر تا 2 متر متغیر است و به راحتی می توانید فرش کناره با ابعاد موردنظر راه پله یا ورودی خانه را خریداری کنید.
فرش کناره ماشینی علاوه بر طرح های سنتی و کلاسیک در قالب فرش های ماشینی فانتزی، گلیم، شگی و گبه هم در بازار فرش و فروشگاه های اینترنتی فرش عرضه می شوند و شما می توانید فرش کناره متناسب با سلیقه و دکوراسیون منزل را به راحتی انتخاب و خریداری کنید. انواع فرش کناره برای استفاده در هتل ها، رستوران ها و همین طور در دکوراسیون اداری بسیار کاربرد دارد و به همین علت یکی از نام های دیگری که فرش کناره به آن شهرت دارد، فرش تشریفات است.

فرش گرد

فرش گرد یکی از انواع بسیار شیک و خاص در بین فرش های ماشینی است که به دلیل تفاوت آن با سایر فرش های مربع یا مستطیل که به طور معمول در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند، جلوه ای منحصر به فرد به دکوراسیون خانه می دهد. فرش گرد نه تنها به صورت 1200 شانه، 1000 شانه، 700 شانه با طرح های کلاسیک و زیبا تولید می شود بلکه انواع فرش گرد فانتزی برای کسانی که به دنبال فرش گرد با طرح های مدرن و به روز هستند نیز عرضه می شود.
انواع فرش گرد فانتزی شامل فرش گرد کودک، فرش گرد گبه، فرش گرد شگی، فرش گرد شنل و فرش گرد چرم و پوست است که هر کدام کاربردهای زیادی در دکوراسیون منزل دارند. تنوع ابعاد فرش گرد زیاد است و در حال حاضر این فرش در ابعاد ۵۰ * ۵۰ ، ۸۰*۸۰ ، ۱*۱ ، ۲*۲ ، ۳*۳ و 4*3  در بازار وفروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی عرضه می شود.  
ترکیب فرش گرد با خطوط نرم و منحنی با فرش های مستطیل و یا مربع با خطوط صاف و شکسته به ویژه در اتاق پذیرایی از بهترین ترکیب هایی است که می توانید برای یک دکوراسیون شیک و در عین حال راحت و آرامش بخش داشته باشید. استفاده از فرش گرد در ورودی خانه یکی دیگر از ایده های کاربردی برای دلپذیرتر کردن فضای ورودی و راهروی منزل است.
فرش گرد ماشینی برای تفکیک قسمت های مختلف اتاق نشیمن و سالن پذیرایی گزینه ی مناسبی است و می تواند جایگزین پارتیشن هایی شود که فضا را کوچکتر نشان می دهند. فرش گرد به طور کلی به بزرگتر دیده شدن فضا کمک می کند و خصوصا برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک کاربرد دارد. هم چنین می توانید از انواع فرش گرد فانتزی مثل شگی یا شنل برای طراحی دکوراسیون مدرن و امروزی در فضاها و اتاق های مختلف خانه استفاده کنید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

فرش گلیم

تابلو فرش ماشینی