فرش شنل

یکی از جدیدترین و مدرن ترین فرش ها در بین انواع فرش ماشینی، فرش شنل است که در چند سال اخیر توانسته خریداران زیادی را به خود جلب کند. مهم ترین ویژگی فرش مدرن طرح‌های ساده و اغلب هندسی و تعداد کمتر رنگ هایی است که در بافت آنها به کار برده می شود. در تولید فرش شنل از دو نوع نخ پلی استر به عنوان نخ خاب و نخ شنل به عنوان نخ کف استفاده می شود. به کارگیری این الیاف در تولید فرش شنل باعث می شوند تا این فرش پرزدهی نداشته باشد و مهم تر اینکه الیاف پلی استر حساسیت زا نیستند و خصوصا برای افرادی که به پرز فرش آلرژی دارند، انتخاب بسیار مناسبی هستند.
الیاف به کار رفته در فرش شنل نه تنها باعث نرمی و لطافت بسیار زیاد این فرش می شوند بلکه موجب می شوند فرش شنل ضدلک و ضدچروک باشد و به راحتی شسته شود و در برابر نور مستقیم آفتاب و حرارت مستقیم مقاومت زیادی داشته باشد.
فرش شنل که به فرش بلژیکی هم معروف است، پرزهای کوتاهی دارد و برای جلوگیری از سر خوردن آن روی سطح زمین از لاتکس که نوعی چسب است در پشت فرش استفاده می شود. طرح و رنگ های به کار رفته در فرش شنل بسیار متنوع هستند که از میان آنها فرش شنل گل برجسته بسیار پرطرفدار است. فرش شنل به ویژه برای استفاده در دکوراسیون مدرن مناسب است.
فرش شنل بیشتر به عنوان فرش تزئینی در دکوراسیون خانه مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از بهترین فضاهایی که می توانید از فرش شنل در آن استفاده کنید، اتاق کودک است. فرش شنل کودک علاوه بر ویژگی هایی مثل عدم پرزدهی و ضدحساسیت و آلرژی بودن به دلیل طرح های فانتزی وکودکانه و کارتونی نه تنها جلوه خاصی به دکوراسیون اتاق کودک می دهد، بلکه برای کودکان نیز جذابیت زیادی دارد.
فرش شنل با لطافت و نرمی منحصر به فردی که دارد برای دکوراسیون اتاق خواب و اتاق نشمین انتخاب بسیار خوبی است و می تواند حس آرامش را در کنار زیبایی در محیط خانه جاری کند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

فرش گلیم

فرش گرد،کناره،پادری

تابلو فرش ماشینی