فرش شگی

فرش شگی که به فرش پرزبلند معروف است یکی از انواع فرش ماشینی و زیرمجموعه فرش مدرن است و همانطور که از نام آن مشخص است، پرزهای بلندی دارد. در تولید فرش شگی از نخ های بریده شده که اصطلاحا به آن پایل گفته می شود، استفاده می شود. نخ های قطعه فطعه و همینطور پرزهای بلند در فرش شگی باعث می شوند تا هنگام راه رفتن روی آن، حس آرامش و نرمی و لطافت به شما منتقل شود. علاوه بر این، پرزهای بلند فرش شگی، جلوه ای بسیار گران قیمت و شیک به آن می دهند که تاثیر زیادی در لوکس شدن دکوراسیون خانه دارد.

فرش شگی در دکوراسیون 

 فرش شگی برای استفاده در دکوراسیون منزل و همینطور دکوراسیون اداری مناسب است و به خوبی با سبک های کلاسیک و مدرن سازگار می شود و از انواع آن می توان به شگی سه بعدی که در آن از طرح های هندسی سه بعدی استفاده می شود، شگی تک رنگ که فقط یک رنگ در تولید آن به کار برده شده و شگی ساده اشاره کرد.
فرش شگی از الیاف مختلف مثل آکریلیک و پلی پروپیلن بافته می شود. فرش های شگی که در محیط کاری و خانگی کاربرد دارند به فرش های شگی پلی استر معروف هستند که طرح و نقش های متنوعی دارند. فرش شگی معمولا در ابعاد کوچک 2 متری، 4 متری و 6 متری تولید و عرضه می شود و وزن سبکی دارد.

اشکال فرش شگی 

فرش شگی به غیر از اشکال مربع و مستطیل  به شکل قلب، برگ، نیم دایره و سایر شکل های هندسی و در رنگ های متفاوت در بازار و فروشگاه های اینترنتی فرش موجود است و این تنوع باعث می شود تا فرش شگی برای انواع دکوراسیون و سلیقه های مختلف کاربرد داشته باشد. یکی دیگر از مزایایفرش شگی، قیمت مناسب آن است که آن را به انتخاب مناسبی برای زوج های جوان تبدیل می کند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

فرش گلیم

فرش گرد،کناره،پادری

تابلو فرش ماشینی